Aktuelt
Medlemskort
Husk altid at have medlemskort på dig, når du kommer i GrønnegadeCentret. Man kan også tage et billede af det og have det på sin telefon.
maj 2025 Information fra Centerleder og bestyrelsesformand
Nyt fra centerlederen Nyt fra Centerleder Kære alle Påsken er forbi og pinsen står snart for døren – Derimellem kommer frivillig og tovholderfesten, hvor jeg håber at se mange af jer frivillige. Alle og én har I gjort jer fortjent til denne fest, som tak for jeres frivillige indsats igennem året. Vores cafeleder Yvonne er kommet springende tilbage efter orlov, med fødselsdagsfester, revy, dagens udbud og så vores 2 frivillige og tovholderfester. Alt det + meget mere klare hun uden at rynke panden og med et smil. Cafeen er vores hjerte. Vi ved alle sammen, at uden mad og drikke duer helten ikke. Cafeen duer heller ikke uden frivilligheden. Der sker også ting og sager i huset. Noget mere synligt end andet. Foran indgangsparti har June, vores altmulig dame, fået nye cykelstativer og plads til el scooter m.m. Nye skabe på 1. sal, som skal gøre at Mimose på sigt kan bruges til et lille møderum eller kortspil. Vores repaircafe har mange små og store opgaver fra vores hus, som bliver løst. Det er et samarbejde mellem June, repaircafeen og bestyrelsen, der gør at alle de opgaver bliver løst. Helle som er vores administrative medarbejder og sidder ovenpå i Laurbær om fredagen, har lige nu travlt med medlemskontingent, motionskontingent og 3. kvartals regnskab for driften af GC. Med kun 7 timer om ugen jonglere hun med priotering og udfører et sirligt arbejde. Alle 3 medarbejdere og jeg er et team, som sammen sørger for, at lede og fordele arbejdet i GC. Tak til mine 3 medarbejdere, for at være med til at gøre GC til et sted med glæde, orden, god ledelse og et fantastisk fællesskab. Nyd maj måned, bøgen som er sprunget ud og det spirende forår. Anette Høyer Der sker ting og sager i juli måned Ud over at motionsrummet er åben igen i år i juli, så vil der også være: 2 højskole sang dage onsdag den 2. juli og onsdag den 30. juli. Banko torsdag den 3. juli. Billard i kælder vil komme i juli måned. L’hombre vil komme og spille den 3. juli, 24. juli og den 31. juli Bordtennis kommer mandag den 28. juli. Sættes i bladet, hvis der er pladsJ Lukkedage i foråret Følgende dage har GrønnegadeCentret lukket i foråret: Kr. Himmelfartsdag torsdag den 29. maj og fredag den 30. maj, 2. pinsedag mandag den 9. juni og torsdag den 5. juni på Grundlovsdag. Venner vil holde brunch Vi holder sommerlukket i hele juli måned fra 1. juli til 31. juli. Vi har åbent mandag den 30 juni og fredag den 1. august. Nye medlemmer er velkomne Vi har brug for alles hjælp til at få nye medlemmer i GrønnegadeCentret. Har I en nabo, en ven eller måske familie, som vil have glæde af at komme i GrønnegadeCentret. Er de fyldt 60 år, bosiddende i Hillerød kommune og man får meldt person ind i GC, vil man som tak modtage et gavekort til cafeen. Når man selv har en ny med i vores hus, så er der allerede en kontaktperson. Det er en tryg og rar måde at komme ind i et nyt hus. Anette Høyer
Præsentation af bestyrelsen Det er med glæde at jeg præsenterer den nye bestyrelse og hvilke udvalg de varetager eller er medlem af: Annette Deleuran: Formand for bestyrelsen, formand for Teknikudvalg, med Økonomi- og fondsudvalg Tonny Hulvej: Næstformand i bestyrelsen, formand for nyt PR Udvalg, med i Sundhedsudvalg Alice Olesen: Kasserer, formand for Økonomi- og fondsudvalg Grete Holmer: Formand for Sundhedsudvalg Carsten Hartmann-Andersen: Formand for Indre og ydre miljø Ole Rønnelund: Formand for Aktivitetsudvalg, med i Daglig drift Helle-Vibeke Brinch: Formand for Kommunikationsudvalg Søren Wiberg. 1. suppleant, med i Arrangementsudvalg og PR udvalg Kirsten Larsen: 2. suppleant, formand for Arrangementsudvalg Desuden deltager Knud List Larsen (seniorrådet), Else Flydal (referent) og Anette Høyer (centerleder) i bestyrelsesmøderne. Forretningsudvalg: Tonny Hulvej, Alice Olesen, Anette Høyer og Annette Deleuran Hans Rosenkvist fortsætter som formand for Oplysningsudvalget. Knud List Larsen referer til bestyrelsen Erik Hansen fortsætter som formand for Daglig drift. Ole Rønnelund referer til bestyrelsen Et stærkt hold og jeg glæder mig til at samarbejde med jer alle. Annette Deleuran Nu til noget helt andet: Bestyrelsen har fået egen mail: Så har du spørgsmål til bestyrelsen eller emner du ønsker drøftet, så vil vi bede om at de sendes til denne mail, frem for bestyrelsens private mails. Du må selvfølgelig fortsat meget gerne henvende dig til de enkelte bestyrelsesmedlemmer. Der er kommet nye regler omkring billedsamtykke. Med de nye regler, må vi gerne tage oversigtsbilleder, hvor man kan genkende ansigter uden samtykke (f.eks. billeder fra nytårskur eller frivilligfest). Tager man portrætbilleder, eller det der minder om det kræver det stadig samtykke. Anette Høyer Nyt fra formanden