Sekretariatsfunktion
KOMMISSORIUM FOR SEKRETARIATSFUNKTION
FOR GCs CENTERLEDER OG BRUGERFORENINGENS BESTYRELSE
1. OPGAVER
Sekretariatet har følgende opgaveområder:
- at varetage sekretariatsopgaver for Centerlederen, opgaver og funktioner som Centerlederen nærmere definerer og afgrænser.
- at bistå Centerbestyrelsen med udfærdigelse og fremsendelse af dagsorden til bestyrelsesmøder, seminarer, generalforsamling og andre mødeaktiviteter, koordineret med Centerbestyrelsens formand.
- at sikrereferentfunktion fra ovennævnte møder. Desuden udfærdige og fremsende referater og øvrige relevante papirer til Centerbestyrelsen og efter Centerbestyrelsens godkendelse videreformidle referater til medlemmernes referatprotokol i receptionen.
- at fremsende andet relevant materiale fra f. eks. kommune og andre samspilspartnere til Centerbestyrelsen.
- at skabe rammer omkring GrønnegadeCentrets arkivfunktioner og koordinere opgaver herom med Informationsudvalget og Centerredaktionen.
2. SAMMENSÆTNING OG AKTIVITET
Centerlederen afklarer hvor mange lønnede, deltidsansatte respektive frivillige medarbejdere, der skal indgå i sekretariatet.
Centerlederen definerer og koordinerer opgaveområder og fordelingen af disse.
3. ANSVAR OG KOMPETENCE
Centerlederen har det overordnede ansvar for sekretariatsfunktionen og indgår i den egenskab i Centerbestyrelsens forretningsudvalg sammen med formanden, næstformanden og kassereren. Centerlederen og Centerbestyrelsens formand varetager i fællesskab en koordinerende funktion i samspillet med bestyrelsen for GrønnegadeCentrets Venner.
Besluttet af Centerbestyrelsen Marts 2017