Tur til Bornholm den 2.-4.september

50 af centrets medlemmer har i tre dage har været på bustur til Bornholm. Tidligt fredag morgen

startede vi fra GrønnegadeCentret, og så snart vi var kommet i land i Rønne, gik turen mod Dueodde og den flotte sandstrand. Derfra kørte vi videre til Kræmmerhuset, der er beliggende i en unik blomsterhave på 7000 m2, hvor der også var en flot butik med fine kunstgenstande, som mange af os slet ikke kunne komme hjem foruden.

Sidst på eftermiddagen ankom vi til Hasle Feriepark, hvor vi skulle bo, spise og overnatte.

Lørdag formiddag besøgte vi Svaneke. Trods en lille byge - og glemte jakker og paraplyer- fik alle set en hel del af de hyggelige gader og skønne butikker og nød, at solen atter kom frem.

Senere gik turen til Østerlars Rundkirke, hvor Anette, som den eneste af os, nåede helt op i kirkens tårn.

Frokosten spiste vi i Gudhjem på en tætpakket fiskerestaurant på havnen, og derefter kørte vi til Hammershus, hvor man fra det flotte besøgscenter kunne nyde udsigten til slotsruinerne og de dejlige omgivelser.

Om aftenen gik mange af os efter middagen en tur til stranden, hvor vi nød den smukkeste solnedgang.

Søndag besøgte vi Bornholms Tekniske Samling, der nærmest er ubeskrivelig. Det skal ses. Der var 4000 m2 udstillingsareal med maskiner, biler, husgeråd - bl.a. 7000 kopper, møbler, tøj og mange andre ting, som man huskede fra sin barndom. Højdepunktet for mig var, da jeg fik lov til at komme op i cockpittet på et Draken Jagerfly, som jeg dog ikke fik lov til at komme i luften med.

På hjemturen fik jeg heller ikke lov til at bakke bussen on bord på færgen i Rønne havn – det ville chaufføren selv – og derfor nåede vi også alle hjem i god behold søndag aften.

TUSIND TAK TIL ALLE SOM VAR MED.