Grønnegade 15,

3400 Hillerød.

Telefon 72 32 68 20

 

 

 

Flextur ordning

Kender du den nye FLEXTUR-ordning? Hvad er FLEXTUR? Hvad koster det?

Det er:

  • et supplement til den kollektive trafik
  • kan bruges af alle, unge som ældre
  • henter dig der hvor du har brug for det og kører dig hjem igen
  • kan benyttes mellem kl. 06:00 og 23:00 på det tidspunkt der passer dig
  • kan bruges så ofte du har brug for det, fx når du skal til jubilæumsfest på Rådhuset
  • kan bestilles til fast kørsel feks. til og fra torsdagsbanko i GrønnegadeCentret
 

Hvad er FLEXTUR?

FLEXTUR er en del af FLEXTRAFIK, det er et supplement til den øvrige kollektive trafik, og det kan benyttes af alle borgere i Danmark, uden at man skal visiteres til ordningen.

Med FLEXTUR kan du blive hentet ved kantstenen derhjemme, i Slotsarkaderne, eller hvor du har brug for det og naturligvis blive kørt hjem igen. En FLEXTUR kan bestilles til præcis det tidspunkt du ønsker, for FLEXTUR har ingen fast køreplan.

Det kan være en personvogn, en taxa eller en liftvogn du bliver hentet af, og der kan være andre med, eller andre skal hentes eller sættes af undervejs, så du kan ikke regne med at blive kørt direkte. Til gengæld kan du være sikker på, at du kun betaler for den direkte afstand.

Du kan køre alle dage mellem kl. 06:00 og kl. 23:00. Du kan bestille din tur 14 dage før du har brug for den og senest 2 timer inden. Start- og slutadresse skal ligge inden for en af de kommuner (de farvede) der har aftale med Movia om FLEXTUR ordningen:

 

Da FLEXTUR koordineres med FLEXTRAFIKS andre ordninger, kan det være nødvendigt at skubbe dit afhentningstidspunkt, men det forsøges planlagt så det ligger så tæt på dit ønskede tidspunkt som muligt. Du får oplyst det præcise tidspunkt og du skal være klar 5 minutter før.

 

Hvordan bestiller og betaler man?

Du skal være oprettet som kunde på moviatrafik.dk/flextur eller med gratis Flextrafik app på mobiltelefonen (hentes i App Store eller Google Play), og først herefter kan du bestille kørsel. Du skal bruge NemID og indtaste betalingsoplysninger, og du behøver kun indtaste oplysningerne en gang, så husker systemet dig næste gang du logger ind.

 

Du kan også ringe til FLEXTRAFIK kundecenter på 70 26 27 27 (åbent mandag til fredag klokken 7:00-18:00. Lørdag, søndag og helligdage klokken 8:00-18:00). Husk at oplyse at du bestiller en flextur. Bestiller du telefonisk skal du betale med lige penge til chaufføren ved turens start.

Hvis du ofte bestiller kørsel til den samme tur, kan du lave en fast aftale, så du ikke behøver at bestille en ny tur hver gang. Skal du for eksempel bruge kørsel til og fra korsang, banko eller træning hver onsdag, kan du oprette en fast kørselsaftale, det eneste, du så skal huske, er at afbestille turen, hvis du ikke skal af sted alligevel. NB: Det er dog ikke muligt at lave en fast aftale i onlinebestillingen. Det kan kun ske ved telefonisk bestilling.

Hvad koster det?

Kommunerne kan vælge mellem grundtakst eller kommunetakst. I Hillerød kommune betales grundtaksten som er 36 kroner inkl. 10 km kørsel.

Ekstra km koster 6 kr. pr. km. Ved kørsel til andre kommuner stiger prisen for ekstra km til 12 kr. pr. km efter 20 km.
Rabat ved bestilling online: 10 pct. på både taksten og ekstra km
Rabat til børn under 16 år: Halv takst på både taksten og ekstra km.

Hvis du har bestilt din tur online, kan du betale ved bestilling - så sparer du 10 pct. Hvis du har bestilt turen telefonisk, skal du betale kontant til chaufføren, inden turen begynder.

 

Udskriv Email